fredag 3 augusti 2012

Varför...?


Varför jag har döpt min blogg som jag gjort kanske någon undrar, om ni inte har gjort det så kommer förklaringen i alla fall.
Det är härligt med utveckling tycker jag och trots att jag är extremt misstänksam mot saker med knapp och sladd i väggen så har jag upptäckt datorn även om det tagit lång tid.
Ibland mina jämnåriga och äldre finns det ett visst motstånd, absolut inte hos alla, och det är lite ”inne” att säga att man inte har tid alt. inte förstår det här med data. De flesta arbetsplatser kräver numera ett visst kunnande av oss och erbjuder dessutom introduktionskurser så hoppa på tåget! Dessutom erbjuder cybervärlden massor av skoj: Man kan surfa om vad som helst som intresserar, man kan hålla kontakt med vänner och släktingar mycket lättare och man kan bara ha roligt t.ex. skriva själv, spela spel m.m. utan att det behöver ta extra tid från dammsugaren eller träningspasset.
Eftersom jag tycker att det är väldigt roligt att skriva så har det öppnats möjligheter genom bloggen, dessutom ett stort TACK till min dotter som visade hur man skulle göra.
Det kanske inte finns något att skriva om kanske man tänker men det finns det! Se Dig omkring, notera vardagshändelser eller ta tillfället i akt och berätta hur det var när ni var unga, det är ju inte så förskräckligt länge sen (eller hur!) men många ungdomar idag kan inte tänka sig en värld utan mobiler, datorer eller TV och det vet ju vi 60+are allt om.
Jag har själv väldigt svårt att tänka mig vardagen utan min lilla ”Bettan” (min dator) och jag kommer att skriva i min blogg så länge jag orkar.Det  sista är en uppmaning till alla äldreboenden: se till att installera internet för snart kommer vi och vi är många!!!
Jag skriver inte varje dag för trots allt har jag också både jobb och dammsugare men ibland kommer idéerna och då är det härligt att kunna sätta dem på pränt.

1 kommentar:

  1. Så rätt Annika! Jag brukar säga att datorn kom in alldeles för sent i mitt liv och då har jag trots allt varit "datoriserad" sedan början av 90-talet.
    Instämmer med din paroll:
    In med datorer och Internet på alla äldreboenden nu!!
    När den dagen kommer (måtte det dröja läääänge ännu) måste det finnas där!!!
    Kram, Marie-Anne

    SvaraRadera