söndag 5 augusti 2012

Mina medaljer


Mina medaljer
Att titta på os-sändningar är kul tycker jag,det är så många fantastiskt duktiga idrottsmän/kvinnor som satsar allt och kämpar i sin idrott och det ger oss som vill titta massor av spännande och känslomässiga stunder i tv-soffan.
Som ni förstår tillhör jag inte de av mina medsystrar som lider av att tv-tablån inte ser ut som vanligt,tvärtom jag hejar och håller tummarna, gläds när det går bra och tycker synd om dem när det går dåligt.
 Naturligtvis minns jag också mina egna framgångar på idrottsarenorna! För säkerhets skull ställde jag bara upp i de tävlingar som garanterat gav medalj om man bara lyckades ta sig i mål.
På åttiotalet deltog vi i ”gåing”-tävlingar och på senare år förgyllde jag även några ”Vårrus”med att promenera.
Min medaljsamling innehåller också järnmärket i orientering , den fick jag redan i skolan och den gavs till alla barn som lyckades ta sig ut ur skogen på ungefär rätt ställe.
Fylld av nostalgi radade jag upp medaljerna, en liten stund funderade jag på att slänga ut de antika glasen ur vitrinskåpet för att placera troféerna där istället, men jag besinnade mig och la tillbaks dem i lådan, kanske barnbarnen kan få lön för min möda, medaljerna har ju i alla fall skrotvärde!!


2 kommentarer:

  1. Just ungefär så är det. Medaljregnet har uteblivit å endast de säkra är bärgade även här...... Mari

    SvaraRadera
  2. Grattis till dina prestationer och fina medaljsamling. Naturligtvis ska de bevaras för kommande generationer.Jag har också några märken från min tid som simmare på gamla Kallbad och har varit på väg att kasta dem flera gånger men ändrat mig i sista stund...
    Håller med dig att det är roligt att titta på OS och vi klagar inte heller på det tillfälligt förändrade TV-utbudet, det är ju trots allt bara sommar-OS vart fjärde år.
    Vi ses snart! Kram Marie-Anne

    SvaraRadera