onsdag 6 juni 2018

Fläderblom och pioner



Ett gigantiskt hopp i tiden gör den här bloggen just nu. Efter två och ett halvt års funderande på vad jag har lust att skriva om så tar jag äntligen nya tag och gör ett nytt försök.
Vad har då hänt under den här tiden?
Förutom årstidernas skiftningar och alla vardagsbestyr så är jag numera heltidspensionär och ägnar mer och mer tid åt alla mina handarbetsprojekt. Jag känner själv att jag vågar ta ut svängarna mycket mera i fråga om mönster, färgval och modeller och vågar närma mig ordet ”proffs” inom just min genre.
Att njuta av varje dag är också någonting som jag numera har förmånen att kunna göra helhjärtat. De senaste veckorna med sin fantastiska värme och dagliga solsken har gjort det extra lätt, att få vakna varje morgon till fågelsång, att gå en runda i trädgården och se vad som har slagit ut i rabatterna och sedan äta frukost i uterummet med dörrarna vidöppna mot försommaren det är en underbar start på dagen.
Denna timme, ibland två, har blivit mer och mer viktiga, de ger tid för eftertanke, ibland meditation och framför allt tacksamhet. Att vara frisk, full av idéer och förmåga att kunna njuta av allt dagen bjuder på gör att jag varje morgon ägnar en lång stund åt att verkligen känna efter hur bra jag har det och hur glad jag är för det.
Solen kanske inte lyser alla dagar och ibland måste jag leta efter den rätta stämningen, ibland kanske det finns saker att fundera på som är bekymmersamma men det är också något att vara tacksam över…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar