fredag 29 juni 2018

Sommarväska!!


Äntligen har jag en sommarväska igen!! Det kanske låter konstigt men en väska för sommar och en för vinter är viktigt för mig.

 Det är nog en rest från min barndom då jag såg hur alla, framför allt ”fina” damer, inte gick utanför dörren på sommaren utan att ta på en somrig stråhatt och spetsvantar i bomull. 

Även min mormor som nog bara var en vanlig dam tog på en ljus sommarhatt, gärna med blommor på, när det bar iväg till närmsta samhälle för att handla. 

Vid den ålder som jag hade då, ca fem år, så längtade jag verkligen efter att få ta på mig de fina sakerna när jag blev lika gammal. 

Nåja, tiderna har förändrats och om jag gick ut på stan i den utstyrseln idag så är det nog bara åldern som stämmer, de som såg mig skulle skaka på huvudet, möjligen skulle de fråga var maskeraden skulle gå av stapeln.

 Trots allt så är det nog ingen som höjer på ögonbrynen om jag blir ertappad med att byta väska och igår kunde jag äntligen fylla tomrummet.

 Efter att bokstavligen ha slitit ut alla mina väskor så hade jag bara vinterväskan kvar. Det är absolut inget fel på den och den får vila i garderoben ett par månader till och kommer till heders igen fram i oktober.

 De senaste veckorna har jag haft tygkassar och det är jättebra men….
 Så låg den där till slut i en reakorg utanför en väskaffär i grannstaden och jag slog till förståss, så nu har jag den…. Sommarväskan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar