onsdag 13 juni 2018

Servitris????


Att servera på hemmaplan har jag gjort många gånger, både vid lite ”finare” middagar och till vardags där man mest hojtar att maten är klar.
 För första gången i mitt 60-plusliv agerade jag servitris under gårdagen och se det var en helt annan sak.

Det var bara två koppar kaffe, några dricka och några kakor som skulle fram men det fick mig på darren i alla fall.

Allt snurrade i huvudet; ta kakor med tången, inte med näven som jag brukar, fråga artigt om det önskas mjölk och/eller socker, i vanliga fall häller jag i en skvätt mjölk till mannen utan hans samtycke.

 Balansera allt på en bricka utan att något faller i golvet och sist men inte minst; hälla upp kaffet utan att spilla varken på kunden eller bordet.


Vilken pärs!! Nu beundrar jag verkligen alla servitriser ännu mera trots att jag bara fått en pytteliten insikt i hur de har det…...



 PS, jag kom ihåg att duka av också och torka av bordet……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar