söndag 24 juni 2018

Trädgårdsarbete....????


Att se ut som om man jobbar i trädgården en härlig solig söndag är inte så svårt.
 Sommaren är här med värme och de senaste dagarnas regnskurar har gjort en insats i rabatterna nödvändig, 
glatt ropar jag ” jag går ut och rensar ogräs”.
 Uppskattande mummel hördes från soffhörnet och med raska steg närmar jag mig maskrosor, målla och kirskål.
 Men väl ute ibland blommorna händer något….jag känner plötsligt hur underbart solen värmer, blommorna doftar, insekter surrar och det är så fridfullt och lugnt att ogräsrensningen stannar av.

Kvar blir bara en underbar känsla av frid, tacksamhet och glädje över allt det fantastiska som finns omkring mig.

 Det blir en låååång stund av njutning och när jag senare på eftermiddagen får beröm för min trädgårdsinsats så skäms jag lite men jag hade ju en underbar förmiddag,

 maskrosorna fick vara kvar och de nästan nya knäskydden fungerade fantastiskt bra….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar