tisdag 3 juli 2012

Sommarvägen

Vägen som jag åker( per cykel) varje morgon har massor av olika "ansikten". just nu visar den sitt allra bästa och vackraste. Det är en alldeles vanlig grusväg med gropar och småsten men vid sidan av finns det massor att se.


 Fläderblommorna lyser vita och doftar underbart under första delen av sträckan. Doften är söt och stark och de pyttesmå blommorna som samlats i knippen skimrar i morgonljuset.
Sen kommer jag förbi hästarna, lite lagom nyfikna och morgonpigga kommer de fram till stängslet som för att säga "godmorgon".
Avslutningen av vägen går mellan sädesfält som inramas av en bård av vallmo och andra härliga "ogräsblommor"
Det här är nog vägens bästa ansikte, ni förstår nog vilket som är det sämsta men det vill jag inte tänka på de här morgnarna når jag samlar dofter, bilder och intryck från min Sommarväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar