fredag 20 juli 2012

Broarna


Broarna.
Idag var jag tvungen att kolla… fanns de i år också? Hur ser de i så fall ut?
Det handlar om broarna i Ängelholm, de är helt fantastiska, blomsterklädda, doftande och ger ett otroligt välkomnande intryck av staden.
Hela staden är faktiskt otroligt ”vänlig”. Gatorna är ganska små, husen inte alltför höga och i själva centrum finns det massor av små affärer som inte alls överskuggas av de stora affärskedjorna utan får komma till sin rätt och alla samsas sida vid sida.
Människorna är också mycket vänliga och då tänker jag särskilt på de två damerna som erbjöd mig sin hjälp med ett glatt leende när jag hade trasslat in mig i kartan.

En härlig uteservering med härlig miljö, fräsch sallad och toppenservice förgyllde dagen ännu mera och det var med minnet av en härlig utflykt som jag satte mig på tåget hem igen.
Men jag måste nog kolla nästa år igen…är de kvar? De blomsterklädda broarna alltså!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar