torsdag 26 juli 2012

Eufori




Två mycket stora gåvor har jag fått av livet och det är mina två underbara döttrar. Känslan när jag fick de gåvorna kan bara kallas ”eufori”.
Idag minns jag speciellt den första eftersom det är Din födelsedag idag min älskade unge.
Efter en längre tids värmebölja kom den natten ett förlösande åskväder och ett varmt regn som tvättade bort allt damm och duschade alla träd och blommor så att de åter tacksamt kunde sträcka sig mot himlen.
Det var fortfarande på den tiden när barnen togs ut, tvättades och undersöktes direkt efter förlossningen för att komma in igen som ett snyggt litet paket i en liten rullande plastlåda.
Jag fick inte krama Dig då men jag höll din pyttelilla hand och försökte den vägen ge Dig all min kärlek och mitt löfte om att ge Dig allt gott i livet.
Min kärlek har Du alltid haft! När det gäller det andra löftet har det haltat här och där, många vassa hörn har givit Dig blåmärken och en del av mina rosor till Dig har haft taggar som blivit djupa sår.
Trots det, när jag ser dig idag så ser jag en underbar, älskad, intelligent och vacker kvinna omgiven av en kärleksfull familj, och jag känner ett stråk av samma ”eufori” som den sommarnatten när jag fick se Dig första gången.
Känslan av tacksamhet och glädje över mina två gåvor känner inga gränser och jag önskar Dig en härlig födelsedag ungen min!!


1 kommentar:

  1. Tack för en underbar text! Den stoppar jag med glädje ner i mitt hjärta. Jag älskar dig med och det här är hittills den bästa födelsedagen någonsin! Kram från 40-åringen

    SvaraRadera