tisdag 10 juli 2012

Presenten



Presenter
Att köpa födelsedagspresenter till barnbarnen är både lättare och svårare än förr.
Förr gick man in i leksaksaffären med en ganska lång önskelista i handen, därinne hördes ord som ”Barbie”, ”Lego” ” Vill inte” ”Snääääälla mamma”osv.

 Dagens inköp skulle ske i en annan sorts leksaksaffär och där är språket ett helt annat och för mig många gånger helt obegripligt t.ex. ” Mega ” ”Ipad” ”Gig” m.m.

Listan var dessutom kort, en sak, och för att inte göra bort mig hade jag printat ut den och med papperet i högsta hugg tog jag ett djupt andetag och klev in i det tekniska templet. Jag siktade på en söt expedit, gav henne lappen och sa: ”en så´n tack”. Till min stora förvåning (och säkert hennes också) var köpet avslutat på mindre än tre minuter och jag stod på trottoaren igen, med presenten i en påse.

Eftersom jag åkt till en stad en liten bit hemifrån så passade jag på att turista lite också, jag strosade runt i affärer och följde gågatan upp och ner, vilade fötterna en stund i en gullig liten park och tog mig en titt på det, för dagen, grå och blåsiga havet.

Sen viftade jag med mitt trollspö, sommarkortet, och hoppade på tåget hem igen och jag måste erkänna att idag var det mycket lättare att ordna det som barnbarnet önskade sig.
Vi får se om det går lika bra när det är nästa barnbarns tur…
 

1 kommentar:

  1. Synd på vädret, men du verkar ha haft en trevlig och lyckad tripp ändå! :-)

    SvaraRadera