tisdag 28 januari 2014

Att flytta snö....!



Under natten har naturen bestämt sig för att flytta snö!
 
 Under förmiddagen har jag bestämt mig för att flytta tillbaka den!!

Beväpnad med kvast, och snöspade gick jag till attack.

 Först gick det ganska lätt, eftersom det har varit oavbrutet blåsande från öster under fjorton dagar så har det mesta av snön lagt sig tillsammans och lämnat ganska stora delar av uppfart och grusgång snöfria men inatt måste det ha hänt något…

Nu gällde det att var listig!
 Hm… Om jag sopar snön åt det hållet så kanske den stannar där?
 Om jag lägger en snöhög strategiskt strax till höger om uppfarten så kommer snöplogen att ta den med sig ,eller…?

Egentligen är ju snö vackert.

 När den formar sig efter träd och grenar och när man tittar närmare på den och kanske lyckas få syn på en perfekt formad snöstjärna då kan man förundra sig över naturens fantasi och idérikedom.
 Just idag beundrar jag mest mitt arbete och funderar på hur länge det får vara så.
 Mera snö till natten har de lovat så jag antar att snöhögarna har flyttat tillbaka i morgon och att jag kommer att höra ett stilla fnissande från drivorna när jag ger mig ut igen.

 För jag ger mig inte!!

Kampen fortsätter!!

Snart är det vår! Hurra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar