söndag 26 maj 2013

Ett avbrott i vardagen

Vilket fantastiskt avbrott i vardagen…

. Att i både regn och solsken få uppleva en av våra europeiska huvudstäder har verkligen varit fantastiskt.
 En sådan otrolig blandning av ny och gammal byggnadsstil, av blommor och trädgårdskonst i alla färger och former och av folkliv från alla kulturer.

Av detta förstår ni att jag har gjort en ”resa” på riktigt och den gick till London.

 Det huvudsakliga skälet var ett besök på” Chelsea  Flower  Show”, en stor blom och trädgårdsmässa som firade 100-årsjubileum, men den innehöll dessutom turistande från övervåningen på bussar, och  promenader på gator och torg där man riktigt kunde känna historiens vingslag.
. På vissa gator och torg fick man dessutom hålla sig undan från glada tyska fotbollsälskare som firade segern redan före matchen genom att länsa pubarna på allt drickbart, de behövde nog klara struparna eftersom de var glada och sjöng! en hel del också.

Trots trafikstockningar och massor av folk såg eller träffade jag inte en enda irriterad bussförare eller serveringspersonal
. Alla glada och vänliga människor bär jag verkligen med mig förutom alla synintryck.

Den här ”resan” kommer jag att bära med mig i vardagen länge, länge….




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar