tisdag 11 juni 2013

Tid att njuta



Den här tiden på året rinner bara iväg. 
Skolavslutningar, studenter, grillkvällar m.m. dessutom har vi haft ett underbart väder som inbjuder till trädgårdsarbete och framför allt

NJUTNING. 

Hur skönt är det inte att sitta på uteplatsen och känna doften av kaprifol och syrener, se hur pionernas knoppar sväller och glädjas åt gullregnets blomklasar.
 Som vanligt önskar jag att jag kunde stoppa känslorna och dofterna i en burk för att ta fram när vintermörkret är som djupast.

För min del väntar också den stora förändringen, att gå ifrån yrkesarbete på heltid till en pensionärstillvaro.

En omvälvande tid alltså men jag njuter av den på alla sätt och ser framåt!!

 Färskpotatisen är snart färdig t.ex. och jordgubbarna artar sig fint.
 Framtiden innebär också tillfälliga inhopp i en blomsteraffär, mycket kreativitet och handarbete till marknader och försäljningar, körsången börjar i augusti och tänk så många spännande utflykter det finns att göra!

Men jag kommer alltid att se till att jag kan njuta av allt som händer både i trädgården och i naturen året runt!!


2 kommentarer:

  1. Ja det finns mycket att njuta av, min vän. När du blir pensionär får du mycket tid att pyssla i trädgården och upptäcka nya saker runt dig som tiden inte räckt till innan.
    På mina promenader under våren och nu när sommarn står i blom har jag följt växternas förvandling. Att känna doften av hägg och syren har fört mina tankar till baka till barndomens dagar uppe i Värmland.

    En annan viktig sak som vi inte får glömma är att möjligheten finns att kunna tillbringa mer tid med den äkta hälften. /W

    SvaraRadera
  2. Och glöm inte gemenskapen i våra föreningar.GB

    SvaraRadera