lördag 18 maj 2013

Alla dessa påsar...




Idag kommer alla dessa plastpåsar som följer med alla inköp verkligen till pass.

 Särskilt de styva färgglada som man får i klädaffärer, de är inte så bra till soppåsar utan tar mest plats i skåpet men  jag har tagit dem till nåder igen, klippt dem i smala remsor och virkar nu för glatta livet.

 De kommer inte att ligga under vardagsrumsbordet men är ganska praktiska i uterum och växthus, bara att spola av när de blir smutsiga och sen bara att kasta när de inte gör tjänst längre.


Lite trögt är det ibland att få ”trådarna” att löpa men då kom jag ihåg knepet vi hade för 40 år sen och det fungerar fortfarande d.v.s. handkräm på virknålen.

Kul är det att virka dem och vilken insats för miljön….!

2 kommentarer:

  1. Superfint Annika! Vilket bra tips, har ett skåp som svämmar över av kassar fast vi använder tygkassar när vi handlar mat. Nu blir det kanske en matta i sommar!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Ja, Du är verkligen fiffig. Det var som du säger längesen man köpte plastremsor och virkade runda toamattor och även stora runda mattor för köket kommer jag ihåg att jag gjorde.

    Min syster var lika påhittig som du och hon använde sig också av plastkassar och gjorde en matta till sin toa. Jag tror att jag kastade den för ett tag sedan. Då hade den gjort sitt. Men den var slitstark.

    Du fick mig sugen på att testa detta igen! / W

    SvaraRadera