fredag 10 maj 2013

Belöningen

Att jag tycker om alla sorters handarbeten och annat pyssel det har ni nog förstått.
 För det mesta är det inte särskilt inkomstbringande men det är oerhört givande på andra sätt.
 Man får utveckla idéer och kreativitet, man ”tillverkar” saker precis som man vill ha dem och det är lugnt och rogivande i vår snabba vardag.
 En belöning för mitt ”arbete” som gläder mig varje år är mitt stora magnoliaträd.
 För mer än tjugo är sedan hjälpte jag en av mina dåvarande arbetskamrater att färdigställa en stor kofta, hon hade börjat men gav upp och till min stora glädje blev hon mycket nöjd med resultatet.
 Så nöjd att jag fick ett presentkort i en trädgårdsaffär och där köpte jag det lilla trädet som nu har vuxit sig ordentligt högt och varje år i maj månad är det översållat av stora rosa blommor. 
Jag njuter av både blommor och blad och skickar varje år en tanke till givaren, som utan att veta om det, gav mig en återkommande belöning för mitt handarbetande.

Blomningen är kort men min glädje i att pyssla och handarbeta det håller i sig,
 Tack och lov!

Lite konkurrens har pysslandet just nu av allt trädgårdsarbete som jag mer än gärna tar itu med.

Mest handlar det om ogräsrensande men också en del planterande och frösådd.

 På sätt och vis är det ju också handarbete….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar