lördag 30 mars 2013

En "överlevare"



Det står en ” överlevare ” i mitt uterum! För några år sedan fick jag ett litet persikoträd i present av mina barn och barnbarn.
 Det är en” mini-variant ”men den har ändå givit oss små goda persikor under ett par års tid och den har stått i uterummet året runt.
 Under vintrarna är den brun, avlövad och liknar mest en knippe pinnar på stam, men som ett trolleri kommer det små rosa knoppar ur det bruna höljet och efter ett par dagar är den översållad med små rosa blommor.
 Så även i år, trots de kalla nätterna och trots att alla andra vårblommor lyser med sin frånvaro så är de rosa små skönheterna här igen!

Det är så hoppingivande, så glädjande och så beundransvärt av den att ”komma igen” i år också fast vintern varit så tuff. 
Naturen är en pålitlig vän och alla tecken som vi har omkring oss ger löfte om värme och sköna dagar.

Eftersom inte insekterna uppskattar vädret ännu så har jag själv försökt mig på att agera ”humla”, få se hur det går.
 Det kanske inte blir någon frukt i år men det gör inget, just nu när jag gläder mig så åt blommorna.

Till alla er som läser mina rader vill jag dessutom rikta ett varmt Tack, det är roligt att skriva och jag kommer att fortsätta med det, dessutom önskar jag er en riktigt  

                                                                 GLAD PÅSK!


Om ni är ute i naturen i helgen så titta er omkring, där finns massor att upptäcka som ger löfte om vår!!


1 kommentar:

  1. GLAD PÅSK TILL DIG OCH MANNEN!

    Ett förtjusande miniträd! /W

    SvaraRadera