måndag 25 mars 2013



När man, som jag, haft förmånen att jobba med barn i många år så har man också full koll på traditionerna.

Julfester, påskfester, alla hjärtans dag m.m. alla har haft sin speciella charm och krävt att man ”hittar på” någonting extra.
 Det har varit jättekul och jag har nästan alla attribut som behövs i min garderob. 
Tomteluvan är ju självklar men den allra bästa är min häxutstyrsel. 
Tänk så härligt det är att ta på lösnäsan och hucklet, eller häxhatten, och gå in i rollen med tillåtelse att ”bete sig” som en riktig käring.
 Naturligtvis kommer kommentaren ” Jaså, Du visar Ditt rätta jag” men den är välkommen!
 Vem vet, det kanske är sant….

Jag behöver inte göra det här någon mer gång men jag vet inte, kanske kan jag inte motstå att dyka upp med lösnäsan på plats och skrämmas lite grann…. 

Det är faktiskt riktigt frestande…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar