fredag 18 januari 2013

Liusare tider




Att vi går mot ljusare tider syns på flera sätt här hemma.







Dels lusläser jag väderspalterna och gläds åt varje liten minut som visar att dagen har blivit ”längre”. 
  Dels ägnar jag mig åt att ta hand om alla ljusstumpar och    förvandla dem till nya blockljus.
 Båda sysselsättningarna lyser upp vintermörkret och jag är jättenöjd när de ”nya” fina ljusen släpper formarna.
 Alla ljusstumpar mottages alltså tacksamt!
 Jag tigger av alla omkring mig och både mina närmaste och många arbetskamrater kommer snällt bärande på sina ljusrester.
 Tillsammans med lite ljusmassa och färgpigment är det ju också en form av återvinning!!
 Man behöver inte ha ljusformar heller, man kan använda gamla mjölkpaket eller andra förpackningar och ”skapa” precis som man vill.
 På sätt och vis är det här också ett kapitel i min serie ”sliten men inte slängd” och när de nya ljusen är stumpar så kan man göra om tricket en gång till….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar