torsdag 10 januari 2013

Hur gör dom.....?



Lika roligt som det är att ta fram alla julprydnader i december lika skönt är det att ta bort dem i januari.
 Allt är undanplockat hemma, förutom julgranen som ska slängas ut på lördag, traditionsenligt med pop-corn girlanger och allt annat som hör till våran speciella julgransplundring.
 Jag tog mig verket an i går, bytte gardiner, klädde av julgranen och tog bort stjärnor och ljusstakar. 
 Efter att ha stoppat ner allting prydligt i sina lådor och baxat in dem i sin vindsskrubb torkade jag svetten ur pannan och gick, mycket nöjd med mig själv, ner för att njuta av ljuset som skulle sila in genom de ljusa gardinerna.
 Det första jag fick syn på var naturligtvis en tomte som (i form av en vepa) satt kvar på väggen.
 Hmmmm, varför såg jag inte den?
 Nåja ,upp i lådan igen och sedan gick jag en runda i huset och kollade noga, tyckte jag, men när jag kom hem från jobbet idag så minsann satt det inte en prydnadstomte och flinade mot mig inne på toaletten.
 Jag bara frågar???
 Hur gör dom? 
Springer de omkring och leker kurragömma med mig i huset eller kommer de överens om att använda något som gör dem osynliga?

 Det kanske räcker att de vänder på luvan.


Det ska bli kul att se var jag hittar nästa och NÄR, påsk eller midsommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar