fredag 28 juni 2013

En riktigt GOD bok!



En sak som jag tycker mycket om är att läsa.
 Jag läser mycket och det går lika bra med deckare, romaner, ”feel-good” och fakta, allt i en lagom blandning.
 Den allra bästa författaren är utan tvivel min egen dotter, men medan förlagen inte kan komma överens om vem som ska ge ut hennes böcker, så nöjer jag mig så gärna med andra läsupplevelser.
 Den som jag precis har avslutat passade mig och min situation så otroligt bra att jag måste rekommendera den till, framför allt, de som är i samma fas i livet där jag befinner mig.
 Av en händelse hittade jag Cecilia Hagens ” Kulla-Gullas lilla lila”.
 Det är en liten bok där man i bokstavsordning får fingervisningar i hur man ska bete sig nu när man är nybliven pensionär.
 Det blev många fniss och igenkännande leenden när jag läste den och jag kommer definitivt att öppna den igen ibland, 
särskilt under bokstaven C, där fanns både champagne och choklad, båda sakerna en nödvändighet enligt författarinnan, särskilt för oss som behöver vänja oss vid det nya livet.

I läsfåtöljen eller solstolen, beroende på vädret, kommer jag att finnas ännu oftare i framtiden och det ser jag fram emot!
Det finns så otroligt många olästa böcker och faktiskt också några som är värda att läsa om.

1 kommentar:

  1. Ja, nu får du tid att läsa så mycket du vill. OM du ger dig tid. Du har så många andra saker du vill göra.

    Jag har också olästa böcker som väntar på en läsare. Det värsta är att börjar man läsa är det svårt att sluta. Det vill säga om boken är bra! /W

    SvaraRadera