torsdag 20 juni 2013

nyckeln till friheten



Så har då nedräkningen stannat och frihetens gyllene nyckel ligger i min hand. Ett nytt sätt att leva ligger framför mig med nya utmaningar och nya möten.
 Jag har sett fram emot det länge och det känns underbart att Dagen äntligen är här.

 Mitt yrkesliv har varit fantastiskt, jag har mött massor av underbara barn, föräldrar och kollegor genom åren och det jag lärt mig av alla dem gömmer jag djupt inne i mitt hjärta.
 Jag har aldrig ångrat mitt yrkesval, trots att det ibland varit ganska tungt, för allt positivt har vägt upp det som eventuellt har varit jobbigt.

Trender inom barnomsorg har kommit och gått men det som består är minnet av en liten hand i min och frågan jag fick en gång: ” var Du fröken på dinosaurernas tid”.

Nu väntar en underbar sommar, en underbar höst och vinter och den skall jag fylla med kreativitet, spännande möten och den underbara känslan av att använda min frihetsnyckel precis som jag vill.
 
De här små blogginläggen kommer jag att fortsätta med för det är så ROLIGT att skriva.

1 kommentar:

  1. Ja du har räknat ner dag för dag och nu är du där. Friheten knackar på din port!
    Troligen kommer du efter några veckor känna lite tomhet. Ingen frågar efter din hjälp osv. men det går fort över.

    Du kommer att fylla din dag med spännande saker. Det är jag säker på!

    SvaraRadera