lördag 15 december 2012

Nytt kapitel om gamla saker...




Ännu ett kapitel i min följetång ”Sliten men inte slängd”.
 Idag gällde det en gammal pall som verkligen gjort tjänst under många år, dessutom har den stått utomhus under hösten och var faktiskt på väg till tippen när jag fick en idé. 
Ja, jag måste vara ärlig och medge att jag fick tipset från en tidning och det är ganska vanligt att andras pysslande inspirerar mig både att hitta på eget och att härma andra.
Alla skavankerna gömdes under mjuk mysig mossa och det blev en skön plats för ”trapptomten” att vila fötterna på.
Jag tycker att han ser väldigt nöjd ut och pallen har helt klart fått ett nytt liv.

Det blir säkert flera kapitel i den här följetången för det är hur kul som helst att ”hitta på” nya användningsområden för det mesta som vi har omkring oss.

2 kommentarer: