tisdag 17 juni 2014

Varning!! rätt som det är dyker det upp en samling!



 Att jag samlar på saker är något som alla i min familj känner mycket väl till.
 Emellanåt knorrar dom över det och ibland tycker dom att det är mycket praktiskt, särskilt när jag oftast kan trolla fram just det som dom behöver just då.

I mina gömmor finns massor av handarbetssaker och mönster och pysselingredienser, men också gamla hushållsgrejor, porslin och annan kuriosa eftersom det intresserar mig mycket hur vardagen såg ut förr i tiden.

Utan att jag egentligen vet hur det har gått till så upptäckte jag häromdagen en ny samling! 
Var kom den ifrån?
 Jag är mycket intresserad av att läsa och istället för gamla kvitton eller avrivna bitar av anteckningsblock så har jag alltid tyckt om att använda bokmärken, inte de gamla med änglar, blommor och glitter utan de som man får i reklam eller med bokleveranser t.ex.

 
 När jag har varit ute och rest eller besökt nya platser så har jag ofta köpt ett bokmärke som ett litet, lättpackat och praktiskt minne.

 I förra veckan gjorde jag just ett sådant inköp och det var när jag skulle lägga in det tillsammans med sina likar i en liten korg som jag upptäckte det:

 De var jättemånga!!!

 Korgen gick knappt att stänga och bokmärkena tycktes svälla och högt ropa på mera plats.
 Så, naturligtvis bytte jag korg men passade samtidigt på att studera varje märke och det var jätteroligt! 
Jag mindes resor och platser, presenter som jag fått av vänner, och andra tillfällen där ett bokmärke har varit en viktig del.
Så nu manar jag er alla:

 Se upp!!!

 Utan att ni vet hur det har gått till så har ni en samling  och det kan vara vad som helst, men bara det betyder något och känns viktigt så ”samla på”!

1 kommentar:

  1. Ja du, det är alltid lika roligt att hitta bortglömda saker. Minnena kommer och går förbi på nytt. fantastiskt!

    SvaraRadera