måndag 14 april 2014

Inspiration från nätet.



Nu har även jag upptäckt You-tube!!
 Ni vana datoranvändare fnyser nog och undrar vad det är för trams men för mig är det som att öppna en ny underbar sagobok fylld med vackra bilder.

Jag smyger mig gärna på det mesta i den tekniska världen och har långa resonemang med mig själv innan jag trycker på okända knappar men nu är det gjort och WOW….

 Nu har jag ju inte undersökt något som kräver extra hög intelligens utan jag har lärt mig:
"nitton olika sätt att virka en blomma" t.ex.
 och dagens sökning på ”påskpyssel” har fått inspirationen och kreativiteten att gå på högvarv.

Särskilt inspirerande var ett mycket kladdigt pyssel, trådar skulle lindas runt en ballong och eftersom trådarna hade doppats i tapetklister så ….!
 Resultatet skulle likna vackra ägg att pryda påskriset med men jag har inte vågat sticka hål på ballongen ännu.
 Jag misstänker starkt att resultatet inte blir som på You-tube klippet. 

Nåja, det finns hur mycket som helst att upptäcka och de ” gaffelvirkade” grytlapparna hade jag aldrig kommit på att göra utan bilderna på skärmen.

 De blev lyckade och fungerar alldeles utmärkt så nu söker jag vidare och sänder en tacksamhetens tanke till alla dom som visar upp sina alster framför kameran till glädje för sådana som mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar