lördag 29 mars 2014

Förändring?



Det har inte blivit så mycket skrivet på min lilla blogg på sistone.
 Det beror helt enkelt på att jag inte kunnat hitta något att skriva om.
 Det känns som om jag har skrivit om trädgården och de vanliga händelserna flera gånger.
 Inget fel på att skriva om vad som händer i naturen men det blir lite tjatigt så nu har jag bestämt mig för att ändra lite grann.

Jag startar med ett ”biografialfabet”, en kul grej som jag inspirerades av i en bok.

A= Annika (det heter jag)
B= Broström  (det hette jag en gång)
C= cyklar ( det gör jag gärna)
D= döttrar (två stycken underbara)
E= Ellen (mitt andra namn)
F= Fem barnbarn (underbara de också)
G= Glad och positiv (för det mesta)
H= handarbete (ett stort intresse)
I= Ingen festprisse (kvällstrött)
J= Jo-Jo bantar (det går sådär)
K= Kan (jonglera med tre apelsiner)
L= Läser gärna (det mesta)
M= matlagare (när spisen är ledig)
N= nyfiken (på nya saker och människor)
O= Ove ( min älskade man)
P= planerar gärna (i god tid)
Q= Qvinna (ja, självklart)
R= Radiolyssnare (måste höra vad som händer, se bokstaven N.)
S= svärsöner (två fantastiska)
T= trädgårdsarbete (härligt)
U= utflykter (långa eller korta, alla lika bra)
V= Vatten (gillar bad och simning)
X= kromosom  ( inuti någonstans)
Y= yrke (barnskötare i drygt fyrtio år)
Z= ”z-er” inte så bra (utan glasögon)
Å= återvinner ( det mesta)
Ä= Älskar (familjen och naturen)
Ö= Övervunnit (min spindelfobi)

Känner ni mig bättre nu? 
 Så småningom ska jag försöka berätta mera, kanske med hjälp av speglar t.ex. backspeglar, fickspeglar och speglar som visar hur det ”ser ut” just nu.

 Vi hörs!!

Glad vår!!!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar