onsdag 2 oktober 2013

Genom en bussruta!




Häromdagen var jag på utflykt!!

  Det har jag i och för sig varit många gånger men den här gången var det lite annorlunda.
 Jag behövde inte räkna så att rätt antal barn kom dit och hem, jag behövde inte springa iväg med någon till en toalett och kunde äta vad jag ville i lugn och ro.

 Den här gången var jag en i en grupp med betydligt högre medelålder och kunde lämna räknandet till någon annan d.v.s.en busschaufför.

 Resan gick till Österlen med ett första stopp i Rydsgård där man ,förutom lunch och kaffe, fick veta allt om fårull.
 Det var en s.k." ullresa" alltså och det var jättekul.

 


. Det jag uppskattade mest var ändå resan till Kivik. Vår fantastiske förare valde småvägar hela tiden och utanför fönstret bredde hela Österlen ut sig, han pekade ut små byar, slott, sevärdheter och naturinslag med stor kunnighet och entusiasm.
 Så småningom byttes utsikten mot ändlösa rader av fruktträd, vi gjorde ett stopp vid musteriet och till slut var vi framme vid huvudattraktionen:

Äppeltavlan!!

 Den var otroligt fin och massor av äpplen hade formats till paradisets lustgård.

 Jag är så glad att jag kom iväg på den här resan och nu har jag fått ”blodad tand”, det blir säkert flera utflykter!!

1 kommentar:

  1. Det låter fantastiskt!
    Samma känsla infann sig i början av juni när jag följde med syföreningsdamerna på resa. Trevligt sällskap, underbart duktig chaufför, många små ställen, god mat. Allt var toppen. Sådant behöver man mycket av. /W

    SvaraRadera