onsdag 25 september 2013

Garden "make-over"




Vår trädgård har genomgått en fantastisk förvandling under den sista veckan.
 Rabatter har grävts om, häckar har klippts, stora träd har sågats ner och massor av  plantor har fått nya platser att slå rot på.

Hur det har gått till…? En hel armé av trädgårdsmästare och kraftkarlar kanske?

 Nej då, inte alls!! Hela förvandlingen har våra två fantastiska döttrar stått för.
 De har hanterat motorsåg, häcksax, alligator (jättestor sekatör med sladd), spadar och grensaxar utan att knota det minsta.

 Tvärtom har de sagt att det var roligt.

 Själv har jag deltagit på mitt sätt, med trädgårdsbyxor på och sekatör i fickan så har jag sprungit runt och pekat, ibland har jag t.o.m. böjt mig ner och samlat ihop lite pinnar men nu går jag bara runt och njuter av hur fint det blev.
 Fast det finns ju en hake….!
 Det ska skötas om!!
 Gräset och buskarna växer men det gör ogräset också och problemet med närstående trädgårdsmästare är ju att de dyker upp ibland och kollar att jag sköter mig. 

Det är verkligen ett lätt löfte att ge, tack ungar för hjälpen!!!

1 kommentar:

  1. Era flickor är underbara! Alltid lika trevligt att träffa dom. De är soliga och glada.
    Det är något att vara stolt över!
    Kram /W

    SvaraRadera