onsdag 11 september 2013

AHA nu fattar jag...!



Nu har jag förstått det…!!!

 Att vara pensionär innebär inte bara att sitta still, läsa, brodera, sticka och lösa korsord.

 Då händer någonting med ens person och det blir en förändring på flera plan.
 Det jag framför allt tänker på är midjemåttet.

Eftersom jag alltid varit ” igång” på jobbet, lekt, sprungit, suttit i sandlådan och t.om jagat barnen ibland så rör jag mig numera med värdighet mellan spisen och handarbetet.

 
 Det räcker inte!!!

 Kroppen försöker tala om det för mig, först vänligt men häromdagen tog den i ordentligt och vägrade låta mig använda ett par byxor som jag med lätthet kom i före midsommar.

 OK!! 

  Jag förstod den ”fina” vinken och numera kan man hitta mig promenerande (inte så raskt ännu) nästan varje morgon i vår fina natur.
 Jag väljer morgnarna av flera skäl, dels är jag piggast då,dels är  det är inte så många ute i samma ärende och då slipper jag visa upp mitt svettpärlande ansikte, dessutom är det så vackert ute. 
Vi bor så att vi har förmånen att njuta av en underbar utsikt bara vi går utanför huset  och det är en extra krydda i promenerandet.

 Jag hoppas verkligen att kroppen blir nöjd med mig innan vinterstormarna….!!

För att fjäska riktigt för kroppen så har jag återgått till min sockerfria diet. Den här sommaren har jag inte haft någon koll alls på vad jag stoppat i mig och det märks.

Men efter någa dagar på det här sättet så känns det redan lite lättare,

 MEN !!! jag har inte provat byxorna ännu…..


1 kommentar:

  1. Ja, det stämmer! Man får se upp med vad man stoppar i sig.

    Du som varit igång varje dag med promenerandet förstår jag att din kropp saknade den dagliga motionen. Bara man kommer igång går det ganska fort att gilla att snusa omkring i naturen och uppleva dess växlingar. Själv brukar jag träna upp minnet när det gäller alla vilda gräs och blommor. Det gillar jag skarpt! Jag har en del som jag måste försöka slå upp i min flora.

    Lycka till med dina promenader!! /W

    SvaraRadera