söndag 10 februari 2013

Dagarna som går



Vad finns det att skriva om efter en helt ”vanlig” vecka i februari?
 Jag har funderat mycket men kom till slut på att det egentligen inte finns ”vanliga” veckor, även om det känns så ibland.
 Ingenting särskilt har egentligen hänt, jobbet har rullat på som vanligt med vanliga rutiner. Vädret har varit ganska lika dag från dag d.v.s. grått,småkallt och typiskt februari, och fritiden har haft i stort sett samma mönster.
Vi borde njuta mera av sådana veckor när dagarna rullar på som vågorna mot stranden.
 En liten ljusglimt finns det varje dag, ett vänligt ord kanske eller ett samtal med en gammal god vän.
 Kanske har veckan givit Dig en härlig upplevelse genom en bok eller en film, kanske har Du lyckats ovanligt bra med middagsmaten den här veckan eller något annat som Du kan komma på.
För min del avslutades veckan med ett mysigt ”vuxenkalas” där jag fick krama om mina barn och nästan alla mina barnbarn och svärsöner.
 Så det har egentligen varit en härlig vecka!!
Det finns ett gammalt talesätt som låter ungefär
 ”Ta vara på dagarna som går och går, det är det som är livet”!
 Det är säkert inte korrekt återgivet men jag använder den formuleringen och undermeningen är ju densamma.
Nu ser jag fram emot en ny vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar