onsdag 4 december 2013



Att sjunga i kör är verkligen jätteroligt!
 I början av hösten tog jag mod till mig och traskade in till närmsta kör och det var ingen som protesterade, tack och lov, utan jag fick hoppa in.
 Jag var MYCKET ringrostig men det har tagit upp sig under den här tiden och nu känner jag mig både delaktig och inte så lite mallig när jag står där med min notpärm och munnen på vid gavel.
 Jag har sjungit inför publik under många år, mest har den lyssnarskaran bestått av ett antal förskolebarn som sjungit med eller ägnat sig åt annat under sångstunden. 
Ibland har jag uppträtt inför föräldrar iklädd tomteluva eller lucialinne och medan sångerna ljudit så har jag mest avstyrt slagsmål, hindrat barn från att stoppa tärnljuset i munnen och tejpat fast
 ” dumstrutar ” på stjärngossehuvuden.

 En annan åhörarskara har varit de boende på närmsta servicehus, de ser glada ut hela tiden och vill gärna sjunga med, helst en helt annan sång än den vi framfört.

 Så med de erfarenheterna i färskt minne stod jag häromkvällen inför publik igen.
 Den här gången var åhörarna i feststämning, positiva och förväntansfulla.
 Nu var det ju inte bara min eller ens körens insats de väntade på men vi gjorde bra ifrån oss när vi ”doade” bakom artisterna i årets julkonsert.

 Ohhh, så roligt det var!!!

 Jag ser redan fram emot nästa tillfälle att få sjunga för en publik som inte petar sig i näsan eller nyper varandra under musikstunden.
 Repetitionerna är också toppen roliga med en härlig känsla av gemenskap bland oss som tillsammans tycker att kör är jätteroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar