onsdag 5 september 2012

vardag



Att vara glad och positiv är oerhört viktigt för mig, jag försöker verkligen hitta något positivt i allting omkring mig trots att det ibland är mycket svårt. 
Svårast är det när vardagens nystan av måsten och tider att passa blockerar allting annat och det inte finns utrymme att stanna upp och fundera.
 Jag har en arbetskamrat som ofta säger ” vi måste planera, det går fort framåt” ! 
Vid de tillfällena skriker det ”NEEJ” inuti mig.
 Jag vill kunna stanna upp, titta noga på allting omkring mig, njuta av väder, vind och naturen.
 Jag vill ge av mig själv till alla de fantastiska människor som finns omkring mig och jag vill må bra själv, både fysiskt och psykiskt.

Nu finns för min del den möjligheten inte alltför långt bort eftersom jag planerar att gå i pension om ca ett år och nu gäller det bara att fortsätta vara positiv och glad även under denna sista tid i arbetslivet.
 Kanske kan jag glädja någon av mina yngre arbetskamrater några gånger till genom komplimanger, ”feed-back” glada tillrop och roliga historier utan att för den skull göra jobbet till en cirkus.

Jag har just bestämt mig : så får det bli, och se… nu har jag ju planerat…. ”det går ju fort framåt”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar