söndag 24 juni 2012

Vem kommer först?

Alla helg och semestermornar under sommarhalvåret försöker jag smyga iväg med min frukostbricka ut till växthuset. Där finns en alldeles underbar fikahörna som gjord för att njuta.
Beväpnad med frukost,morgontidning ev bok och korsord ger jag mig iväg... Då kommer han... från ingenstans dyker han upp och tittar på  mig med anklagande min:
-Jasså, du tänkte gå utan mig, idag också!!
Sen vänder han på tassen och skrider majestätiskt framför mig i så sakta mak att jag hela tiden måste trippa fram för att inte trampa på honom, eller själv snubbla med bricka och allt.



Väl inne utbryter ett lätt tumult när vi ska bestämma vilken stol som vi ska ha. Han föredrar den stoppade vilstolen men det gör jag också så efter att ha mutat honom med något från min bricka så får jag som jag vill.
Sen kommer lugnet, tystnaden är total och förutom hans snusningar hör man bara hur tomatplantorna växer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar